Christiania Belysning lanserte AI-bot – "Til god hjelp for både kunder og ansatte"
Christiania Belysning-sjef Maiken Skirstad Mo fortalte om AI-Chris på Arendalsuka. Foto: Håkon Randgaard Mikalsen/HK Norge
RETAILMAGASINET: Christiania Belysning har lansert en AI-bot kalt Chris, i samarbeid med Twoday. Chris er basert på ChatGPT og er ytterligere trent på kjedens data. Ai-boten hjelper kunder med å finne produkter og gir tips og råd om belysning.
AI-Chris er en del av et større prosjekt som handler om å strukturere og forenkle belysningskompetansen og videreformidle dette på en enkel måte til kunden. AI-Chris er derfor nyttig for både ansatte og kunder, og blir mer og mer verdifull med tiden, da modellen fremdeles er under opplæring.
Maiken Skirstad Mo, administrerende direktør i Christiania Belysning, ser potensial for mer bruk av AI i fremtiden. Å få til en dialog med AI-chris er på trappene, og i tillegg vil det være stort potensial for bruk av kunstig intelligens i bildehandling etter hvert. Å være frem i skoene på dette område er en stor fordel for Christiania Belysning.
Du kan lese hele saken i retailmagasinet.no/