Kjøpsvilkår nettbutikk

1. Generelt

Kjøpsbetingelsene gjelder for salg av varer og tjenester fra www.christiania-belysning.no til forbrukere, og utgjør sammen med din bestilling og ordrebekreftelse det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.

Vi leverer kun til adresser i Norge. Kjøpsbetingelsene og annen informasjon på www.christiania-belysning.no er derfor bare tilgjengelig på norsk.

Du må være over 18 år for å kunne handle på våre sider.

Forbrukerkjøp er blant annet regulert av forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Du finner disse lovene på Lovdata.

2. Bestilling

Når vi mottar din bestilling, vil du automatisk få en e-post som viser hvilken informasjon du har registrert på bestillingstidspunktet.

Innen kort tid vil du også motta en ordrebekreftelse der vi bekrefter at vi har mottatt din ordre, og at vi er leveringsdyktige på varen(e) du har bestilt. Ordren vil deretter pakkes og sendes fra oss. Sammen med ordrebekreftelsen får du også en kopi av kjøpsbetingelsene, samt angrefristskjema.

Dersom varen ikke er på lager ved bestillingstidspunktet, og ikke er merket med dette på produktsiden, vil du først få en e-post med forventet leveringstid fra oss. Vi opprettholder ordren og sender ut så snart de bestilte varene igjen er på lager. Du gis også mulighet til å heve kjøpet på dette tidspunktet dersom du ikke ønsker å vente. Når varene har kommet til oss og er klare for pakking, får du den endelige ordrebekreftelsen. Vi har kontinuerlig varepåfyll på vårt lager, og i de fleste tilfeller der varer er midlertidig tomme er de på plass og klare til utsendelse i løpet av en uke.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling, eller deler av denne, dersom en vare skulle være permanent utsolgt.

Du kan gjøre endringer på din ordre frem til den er ferdig pakket. Dette gjør du ved å kontakte oss på kundeservice@cblys.no eller på telefon 474 52 555. Merk at du ikke kan gjøre endringer som fører til en høyere ordresum enn det som er reservert på ditt betalingskort. Dersom ordren er pakket og/eller sendt fra oss, må du i stedet benytte deg av angreretten.

Dersom du velger å registrere deg i vår kundeklubb med brukernavn og passord, vil du kunne følge din ordrehistorikk ved å logge inn på 'Min side'.

3. Priser og betaling

Alle prisene på christiania-belysning.no er oppgitt i norske kroner og er inkludert MVA og eventuelle miljøgebyr.

Vi har de samme prisene i vår nettbutikk som i våre fysiske butikker. Variasjoner kan likevel forekomme dersom enten nettbutikken eller en eller flere av våre fysiske butikker har lokale tilbud på enkelte produkter. I tilfeller der nettbutikken har lavere pris på en vare vi har på lager i en fysisk butikk, vil den fysiske butikken tilby nettbutikkens pris om du gjør dem oppmerksom på dette.

Vi forbeholder oss retten til å endre prisene i nettbutikken uten forvarsel, og tar forbehold om tekniske feil.

christiania-belysning.no kan du per i dag betale med kort, faktura og delbetaling. Det er ingen skjulte gebyrer i forbindelse med dette. Velger du faktura som betalingsform, sendes faktura først ut etter at varen er pakket og klar til sending fra oss. Dersom hele eller deler av ordren kanselleres før sending, belaster vi bare for den delen av ordren som faktisk sendes. Velger du delbetaling, er det ingen etableringsgebyr. Det er et administrasjonsgebyr på 45 kr per måned, samt renter på gjenstående kjøpesum. Du kan når som helst betale resterende beløp.

Vi er svært opptatt av din sikkerhet som kunde, og all korthåndtering skjer kryptert hos vår sikkerhetspartner Klarna (vilkår). Ingen av dine kredittkortopplysninger lagres hos oss.

4. Frakt og levering

Leveringstid ut fra vårt lager er normalt 1–2 dager etter at ordre er mottatt. Ved avvik fra dette, vil du få skriftlig beskjed til e-postadressen du oppga da du la inn bestillingen, se også punkt 3. Vi leverer varer til nærmeste postkontor eller postens utleveringssted i butikk, eller hjem på døren om du velger dette.

NB: Under perioder med stort salgstrykk, som for eksempel Black Week, kan det gå en dag eller to ekstra før varene blir sendt.

For bestillinger gjort i helger og på helligdager, gjelder påfølgende virkedag som første dag.

Ved betydelig forsinket leveranse har kjøper rett til å heve kjøpet. I så tilfelle vil tilbakebetaling skje innen 14 dager.

Vi belaster alle ordre med et fraktbeløp basert på hvor i landet du bor. Dette beløpet fremkommer både i handlekurven og på din ordrebekreftelse.

Pakker som ikke hentes på postkontoret sendes i retur til oss etter 7 dager. For å håndtere kostnaden rundt returen vil vi belaste et gebyr på 200 kr i tillegg til returfrakt.

Bring vil sende hentemelding på e-post og tekstmelding etter at pakken har ankommet postkontoret/post-i-butikk. 

5. Angrerett

Angrefristloven gir deg som kunde 14 dagers full returrett. For at du skal kunne være sikker på kjøpet ditt, gir vi deg en utvidet angrerett på 30 dager. Vi følger forbrukerkjøpslovens bestemmelser i alle de 30 dagene.

Dette betyr at du kan heve kjøpet ved å returnere varer til oss innen 30 dager fra den dagen du har mottatt dem. Varer i vår Outlet er ikke inkludert i den utvidede angreretten. For disse gjelder 14 dagers returrett. Vi vil tilbakebetale kjøpesummen så snart som mulig, senest innen 14 virkedager. For å gjøre det så enkelt og trygt som mulig anbefaler vi at du returnerer varen til oss i emballasjen den ble sendt til deg i. Leverandørens emballasje skal alltid følge med produktet. Husk at du selv er ansvarlig for varens sikkerhet under frakten tilbake til oss.

Varen kan prøves under denne perioden, men ved retur av brukt vare har butikken rett til å foreta en verdireduksjon tilsvarende varens verditap ved bruk. Dette gjelder ved skade på produktet, eller hvis produktet returneres uten produktets originalemballasje eller med skadet originalemballasje. Ved manglende emballasje, eller skade på emballasje, trekkes 30% av summen som returneres. Ved skade på produktet gjøres en individuell vurdering basert på størrelsen av skaden.

Angrefristskjema som ligger vedlagt din ordrebekreftelse må fylles ut og returneres samtidig. Det kan også lastes ned her. Om du benytter deg av angreretten, refunderer vi alle betalinger vi har mottatt fra deg, inkludert fraktkostnaden ved sending av varen til deg.

Du må selv betale fraktkostnaden for retursendingen ved retur etter angrefristloven. Ved bruk av angreretten vil kjøpesummen tilbakebetales innen 14 virkedager.

Har du spørsmål, eller av andre grunner trenger å kontakte oss i sammenheng med retur, kan dette gjøres på telefon 474 52 555 eller kundeservice@cblys.no.

Varer returneres til følgende adresse:

Christiania Belysning
Varnaveien 3
1524 Moss 

6. Reklamasjon

Når du mottar en vare fra oss, anbefaler vi at du så snart som mulig kontrollerer at du har fått rett vare, og at varen ikke er skadet under transport eller har andre feil eller mangler.

Dersom du skulle ha fått en defekt eller feillevert vare, kontakt oss innen rimelig tid på kundeservice@cblys.no eller på telefon 474 52 555.

Kundeservice tar imot din feilmelding og sender deg en frankert returetikett. Send varen tilbake i den stand den ble mottatt, og legg ved en skade- eller feilmelding. Vi vil omgående sende ut ny vare. Om det dreier seg om en feillevert vare, skal denne returneres i ubrukt stand og i originalemballasjen.

Det gis full reklamasjonsrett etter kjøpsloven for alle elektriske produkter. Reklamasjonskrav skal fremsettes innen rimelig tid fra når feilen eller mangelen ble oppdaget. Det er minimum 2 års reklamasjonstid på alle varer.

Ved feil på produkter innenfor garantitiden, ta kontakt med kundeservice på kundeservice@cblys.no eller på telefon 474 52 555. Vi vil hjelpe deg med å løse problemet.

Returkostnaden ved reklamasjoner/feilleveringer betales av Christiania Belysning. I tilfeller med refusjon ved reklamasjon, vil beløpet tilbakebetales innen 14 virkedager.

Varer returneres til følgende adresse:

Christiania Belysning
Varnaveien 3
1524 Moss

Ved en eventuell tvist vil selger alltid følge Forbrukertvistutvalgets avgjørelser.